Sunday 20 September 2015

Cara korek taik hidung bayi.

Assalamualaikum :)

Pernah tak korang bakal2 ibu terfikir macam lah cara nak koreng taik hidung baby kita nanti. Tu pon boleh jadi isu kan. Hehe.

Tapi ni series penting tau walau kita rasa alah taik hidung je pon. Masalahnye baby tak pandai korek buang taik hidung dorang sendiri tau. Baby perlu kan bantuan super mama macam kita semua ≥﹏≤

Mungkin korang ads cara tersendiri tapi aku nak share cara aku buang taik hidung si Naaila okey :)

Ok alat ni memang sangat berguna. Diulangi sangat2 berguna! Bila nampak hidung Naaila dah macam ada isi jek aku pon mula lah operasi membersih. As usual lah Naaila akan beresin sambil uwaaaa uwaaaa tolak tangan aku. Haha.

Kecik je alatnye. Nampak button tu untuk lampu.


See boleh menyala. Senang lh proses mengorek tu nanti. Haha

Alat ni boleh jugak utk koreng telinga baby tapi Naaila baru 2 month tak sesuai lagi lah. Tapi utk papa dia boleh -_- Mentang2 ada 3 lagi extra tempat hujung tu boleh tukaq2 dia pon sibuk guna. Ada ke patut?? Tak patutttt.

Benda ni siap ada lampu senang lh bila korek hidung baby nampak clear segala benda dekat dalam tu. Guna bateri jam boleh tukar kalau dah mati. Harga murah jek dalam Rm19.90 dekat kedai baby mesti ada punye.

Tu je lah aku nak share. Harap berguna utk ibu2 ye..kenapa aku tak sebut bapa? Sebabbbb aada ke papa yg korek taik hidung baby rasa mama je kot selalu buat kene gini. Haha. Tapi kalau ada baguslah. Good for you ^_^

Ha macam mana pulak cara korang bersih kan taik hidung baby comel u olls??? Share lah. (⌒o⌒)


Hasil setelah dikorek hidung dan menyusu. Tidoqq lagii ♥

No comments:

Post a Comment