Wednesday 16 September 2015

Dunia kerja!

Assalamualaikum korang.

Dulu-dulu kan kalau orang yg kenal aku mesti faham sangat sikap aku yg sangat nak capai apa yg aku nak. Kadang2 mesti orang annoying. Tapi ada aku kesah? Hihi. Kesag jugak tapi series siapa lagi yg boleh bagi sedebuk dekat korang apa yg korang impikan. Ye dakk??

Actually aku banyak jugak lepaskan peluang depan mata yg kadang2 aku sendiri rasa yaAllah menyesalnya... After masuk uitm aku dapat matrik fizik setahun. Aku series suka sangat tapi disebabkan dah masuk U dah perabis duit akak dgn abang aku. Uitt tak sanggup wei nak pergi tukar tempat belajar pulak.

Then waktu sem 3 kot. Aku dapat separa perubatan bahagian pergigian tak pergi jugak sbb konon dah okey result semua so aku punya aim is degree! Dah tu last2 aku sendiri stop degree lepas kahwin. Ape cerita? Perasaaan 50/50. Tapi takpe lah dapat sambung USM pjj. Okey setel lah tu.

Tapi before pregnant aku gigih cari kerja tau. Dapat kerja sekali bila dah pregnant malas pulak rasa. Now?? Dah ada baby dudum rumah. Hadap muka baby satu benda yg cukup gumbira uitt. Tapi aku ada jugak berniaga dekat ig. Kalau nak beli boleh follow ig aku ya @naaila.house. Alahmdulillah boleh menyimpan.

Naaila baru 2 bulan tengah tidoqq dengan papa dia.  Tiba2 mama naaila menjerit and kejut2 papa. Sambil tunjuk fon dekat depan muka. Haha. Dapat SPA. Lepas 5 minit happy sekali muka jadi blurr. Sedih. Takde reaksi. Sebab?? Aku dah ada anak lah. Siapa nak jaga? Kalau ada orang nak jaga pon ye ke aku rela nak jauh sampai 3 tahun sambung study. Nanti mesti Naaila dah tak rapat dgn aku. Yes. Tu perkara paling menyedihkan if anak yg kita mengandung 9 bulan. Melahirkan dengan izin Allah. Tak rapat dgn kita. Nak meraung aku. Drama sangat kan padahal bukan pergi sekarang pon. 

So kesimpulannya bila dah ada anak. Jadi mama. Duduk rumah jaga anak tu perkara paling membahagiakn dari kerja yg aku duk kejar waktu single. Tapi aku still ada matlamat hidup okey! Tapi biarlah rahsiaaaa..Jika diizinkan Allah. Doa aku ya (・´ะท`・)

Okey buat silent reader jangan risau nanti apa2 keputusan aku akan share dekat blog kesayangan aku ni jugak. Untuk aku tengok masa akan datang. Sbb mama Naaila ni jenis pelupa orang nye -_-




Selamat bekerja utk yg bekerja

Selamat study utk students 

Mama & Naaila..(⌒o⌒)

No comments:

Post a Comment