Wednesday 8 April 2015

Tak kena keadaan.

Assalamualaikum u alls :)

This entry special untuk my beloved husband. Haha.. Pernah tak korang rasa husband buat something yg tak kena dengan situasi? Sometimes rasa geram jugak tapi bila kita fikir semula boleh buat nak tergelak sorang2. Sampai orang tengok fikir mungkin kita ada wayar short. Mihmih..

Banyak sebenarnya moment yg tak kena keadaan abang ni. Tapi aku share satu lah dengan korang ea. Waktu aku masuk wad baru ni kan aku suruh abang yg balik rumah tolong packing barang. As usual aku akan keep call lah nak remind apa nak bawak. Aku suruh lah abang beli majalah tak lah boring sangat kan nanti.
....
Aku: Abang, nanti tlong beli dekat ayang majalah ea nak bace boring dduk sini.

Abang: Eh mmang abang dah beli dari tdi lagi majalah utk ayang tau. 

Aku: Oh ye ke?? Pergh terer ny abang. Hehe.. Terima kasih bang. (suare si isteri dah  excited habis sbab bukan senang abang nak beli benda2 macam tu kalau aku tak mintak, ye lah lelaki kan simple. Fikiran dorang kebiasaannye lah "dah ada tab dgn wifi baik online jek buat apa beli magazine lagi")

Abang: Ha memang abang terer pon. Hehe.. Ok ada apa2 lagi tak ayg nak? (suare suami belagak sebab kena puji. Mesti hidung kembang kempis kan? Haha)

Next, conversation macam biasa anak burung tengah bercinta lah. Mihmih..
.....

Majalah apa yg korang rasa sesuai dengan keadaan perut aku yg membesar ni? For sure kalau kita girl mesti terbayangkan cover magazine baby comel PA&MA tak pon majalah Wanita boleh di terima lagi sebab ada jugak info2 untuk bakal ibu. Tapi guess what abang beli majalah apa untuk aku? 
.

.

.

.

.

.

.

.

Jeng jeng jeng.....

.

.

.

.

.

.

.

.

.


Ha ni majalahnye ber-trendy lah aku dalam wad. Haha

Jangan salah faham maksud aku dekat sini bukan majalah ni tak best ke apa cuma info dalam tu tak kena dengan keadaan aku. Apa-apa pon habis jugak aku baca dari cover depan sampai kulit belakang. Haha. Terima kasih bang dapat jugak ayang hilang boring. Tapi cuba korang tengok sequence kat bawah ni.

Orang sakit + bakal ibu ---- masuk wad --- majalah HIJAB = bergaya lah aku dengan wayar berselirat dalam wad. Haha. 

Orang sakit + bakal ibu --- masuk wad --- majalah PA&MA = feeling ibu2 gitu. 

See mana lagi sesuai?? Mesti lah majalah PA&MA jawapannya. Realitinya abang dengan senyuman manis bawak beg baju untuk aku bersama majalah yg SESUAI :) hihi..

Lebar tak aku senyum?? Cuba tengok muka lelaki kesayangan aku dekat sebelah macam mana *_*
Macam gambar dekat atas tu gigih aku senyum walau tengah panas sebab nak gambar cantik punya pasal sanggup belakon. Cuba korang tengok si baju belang sebelah tu reaksi dia nampak sangat tahan panas dahi berkerut. Tak boleh ke abang belakon sikit bagi feeling2 sejuk gitu? -_- Tapi bila fikir semula dengan keadaan panas megak actually muka siapa yg jenis tak kena dengan keadaan ni??  Farhana please tutup muka siap2 mengata orang lebih, ok bye! 

Moral ceritanya, tu lah orang tua selalu cakap bila dah kahwin baru kita kenal lebih rapat dan buat makin sayang each other. Ya lh dah tiap2 hari tengok muka dia dari bangun tidur sampai nak tidur semula dah macam buddys tak kan terpisah. Kalau dulu waktu korang bercinta lelaki tu kentut dalam kereta bau dah sampai tahap nak pengsan tapi still korang beri senyuman manis macam bau perfume paling wangi. Lepas kahwin bau busuk suami korang kentut siap dengan kepit jari dekat hidung  plus dahi berkerut2 suruh bukak tingkap kan? Sebab apa tau kita dah rasa rapat dengan orang tu and kadang2 isu kentut pon boleh buat kita gelak sampai nak gergolek2 dengan husband. Aku pon terfikir macam takde contoh lain aku nak bagi selain dari kentut. Haha. Jadi korang yg sama macam aku dapat husband kadang2 tak kena dengan keadaan tu jangan merajok or stress ea sebab sikap dia macam tu lah boleh buat kita senyum sorang2 >_<
....

Love note: Siapa rasa nak badan slim dengan cara selamat boleh cuba cinch shaklee ni ok. Rasanya memang sangat yummy tau. Minum satu cawan boleh buat rasa kenyang nak tengok nasi pon tak larat. Good news siapa yg baru nak cuba bulan ni shaklee ada buat promo tau rugi tak grab satu. Abang pon tengah consume this product. Nak tau kesannya? Contact ana personally ok boleh kita cerita panjang2 :)

FarhanaAhmad,
011-29717510


No comments:

Post a Comment