Saturday 18 June 2016

Menyesal tak kahwin muda?

Ya Allah lama betul tak update blog ni. Busy memanjang. Apa yg busy pon tak tau.haha. But still sempat baca blog yg ana suka. Then pagi2 buta tergodek blog kak namee. Big thanks kak!! even kita jauh tak pernah kenal tak pernah jumpa byk bagi motivate dekat mama muda hingusan tak kering ni. 


Tak terkezut pon baca statement yg girl ni hantar dekat kak namee. Why? Haha. Sbb ana sendiri kahwin sgt muda that is takde dalam kamus or mimpi langsong. So pernah tak aku terfikir mcm tu? Yes mesti pernah kadang rasa ohhh rindu nye jalan dgn kwan. Rindu study. Rindu gelak golek2 tidor bangun tidor lenggang kangkung pergi mandi siap boleh nyanyi 2 then siap kan diri fikir pasal nak makan apa nak jalan mana nak study apa kejap lagi. Tu duluuuuuuu duluuuu. Again igt dalam kepala dulu! 

Balik kampung orang tanya eh tak study dah ke? Dah ade anak mcm mana nak study? Tak kerja? Ehh muda2 you should work! Sampai kan aku dah lepas kan banyak benda utk sebuah hubungan nama perkahwinan ni. Lepaskan? Patot tukar perkataan tu bukan lepaskan tapi aku banyak invest. InshaAllah i will gain profit later on. Profit apa? Mungkin bukan dr segi duit tapi pahala and kasih sayang yg sgt indah dan sempurna. Bukak mata tengok ada suami dekat sebelah ada anak dekat sebelah. Allah. Syukur. Nikmat apa lagi aku nak pertikaikan? Diorang senyum pon dah buat aku happy tahap ape dah. Ye lah baby yg kita jaga dari kecik tak tau senyum or reaksi apa pon then boleh senyum, kiss kite pelok kite siap bleh usik mama die tiap kali menyusu pergi tiup dekat peyutt mama buurrr burr sampai mama gelak tak hengat dunia sbb mama geli adik syg.  Yes i am happy.

Siapa prnah baca blog or fb aku mesti tau yg ana dapat sambung study farmasi keluar confirm kerja tak yah nak fight dgn orang nak cari kerja. ramai keep asking kenapa tak pergi? E x sayang ke? Alah tinggal je anak lama2 ok lah tu. Iyee.. Aku sendiri ada rasa aduhia frust nye. Nak sangat pergi. Sure pernah fikir eh kalau lah naaila takde lagi boleh sambungstudy then kerja. Kalau lah dpt before naaila ada mesti dah pergi. KALAU!! fikir balik ape yg nak guna perkataan kalau sangat? Refresh diri sendiri anak tu rezeki Allah. Set anak bukan penghalamg rezeki tau tapi pembawa rezeki :) 

Mcm mana nak tigggal my intan payung ni? Bonding die dgn ana sangat kuat. Mana taknye die direct breastfeed memang tiap malam ana lah bantal busuk die peluk cium semue. Celik mata ana takde ha mula lh sedih lain macam.  Silap ana jugak waktu nak sambung pergi farmasi diri sendiri tak lepas naaila betul2 takde effort pon nak bagi susu botol. Ye ke takde effort? Sebenarny dah try tpi ini budak banyak pandai maaa dia tau bagi lah macam mana pon susu terbaik dari ladang mana pon die sanggup lapar dr mnum susu lain selain mama die punya susu. Wahai anak :) 

Bulan 7 ni sepatutnya ana boleh lapor diri semula tapi tengok dr bambam naaila i was thinking should i futher study? What my aim? Series mesti lh study utk anak mama kan tapi buat apa nak pergi study then kerja tapi anak mama sedih menangis tak happy. Ana yakin dgn rezeki Allah. Yes. Mungkin rezeki dekat tempat lain. InshaAllah, business dipermudahkan. Amin. Paling ana rasa bermakna bila dekat perak tu lepas orentasi ana rasa ya Allah rupanya aku ni sangat penting utk suami and naaila. First time tengok suami nangis. Naaila tido sambil nangis dgn tak makan and minum susu langsung sbb nak mama. Allah atur cukup indah. Kasih sayang tu sgt besar :,) dulu ana just fikir ye baby ni memang insan paling cute lah. Okey tu je lah mmang ana suka budak tapi sampai situ je lah kan. Tapi bila ada anak sendiri baru faham apa erti ibu, bapa dan anak. 

So kau happy tak? Yes im happy. Utk orang yg kahwin muda then tiba2 dapat anak life jadi tak mcam yg kita plan. Stop fikir banyak sangat and tinggi sangat.  Hidup korang yg dulu enjoy semua tu dah diganti dgn lagi baik hubungan halal yg sentiasa dapat pahala. Ada best friend  yg selalu ada time susah and senang which are anak and husband. Korang bleh jadi bantal peluk paling special utk diorang tau kira besar sgt kuasa korang. Kalau korang takde haaa nangis satu keluarga. Hehe.. Lagisatu hidup lah secara sederhana dah tau kewangan sederhana jgn lah nak idam kan hidup mcm pak menteri kite. Haha. Bila kita redha, sabar, dan lalui hidup dengan enjoy dan happy yes kita akan jadi manusia paling bahagia :) 

Siapa sangka aku anak bongsu paling manja dgn mak berkepit 24jam mnyusu smpai darjah 1. Tapi tak lama sbb Allah lebih sayang mak. Lepastu aku berkepit dgn abah manja benar. Rindu dgr abah panggil adik. Okey abah pon pergi sbb Allah lagi sayang. Then aku manja sgt dgn akak aku dah mcm mak and nyawa kesayangan aku. Abang pon aku rapat tapi tau je lah lelaki lain sikit. See aku ni jenis manja sgt even orang nampak aku mcm berdikari gile tapi aku mesti akan meleset dekat family mcm ape ntah. Sampai aku bukan reti masak sgt before ni. Jaga baby? Haaa lagi lah tak pernah! Tapi alhamdulillah. Ye aku sangat bangga dgn diri aku sendiri now im 23 years old boleh handle family. Small family. Husband and baby bolat. Budak yg tak matang dulu tiap kali arwah abah sruh belajar masak asyk bagi 1000 alasan ckap lepas spm sekali tak sempat. MAK ABAH.. Adik dah ada baby!! Abah dgn mak dah jadi atok and nenek!

Ingat Hidup kena sabar, redha dan lalui dgn gembira walau rasa pahit. Yes tu keywordnye yg buat aku bertahan dan bahagia sampai sekarang :) Allah ambil orang kita sayang Allah ganti insan lain yg buat kita bahagia. Allah bagi kita rezeki  untuk pergi belajar tapi kita tak dapat nak teruskan kerana faktor yg tak dapat dielakkan. Yakin Allah pasti akan bagi special gift lain. Allah kan sweet. I love you Allah! 




                   My small family ❤️



 

No comments:

Post a Comment