Sunday 6 March 2016

Kahwin macam artis?

Lama betul tak update. Hehe.. Baru ni ada terbaca blog kak namee pasal kahwin2 ni. So ana pon nak tulis jugak entri pasal kahwin angan-angan ni. Opppss.. Lupa bagi salam. 

Assalamualaikum korang :)

Ana sendiri ada angan angan minah jenin punya perkahwinan tau. Lagi2 skarang ada rancangan Raikan cinta. Wokeyy sgt lah tertelan air liur bile tengok org kahwin dekat dewan / hotel / rumah yg glamour2 ala ala puteri kayangan tu. Iman ku tergugat. Tpi bila dah khwin nak tengok raikan cinta pon mcm takde mood dh. Mihmih. 

Nak kahwin pakai baju cantik2 mcm princess cinderella tp akhirnye jdi jendela. Hehe. Nak hantaran best best handbag jenama, barang emas serba satu (mami jarum sgt i olls ni), mcm mcm lah senua yg gempak2 nak kalah kan che ta. Nak ada video lh and photographer. Nak gambar lawa2 mcm kahwin irine nadia. Feeling sangat kan. Tapi please sila tampar diri sendiri. Ingat balik awk tu anak dato ke?? Org kaya?? Boleh famly sponsor itu ini angan angan minah jenin tu. Suami? Sure orang igt bila kita hbis study then terus nak kahwin dgn org yg dah kerja.. Eh die ni mesti byk duit. Boleh buat mcm2. Terus  kau punya pandangan tu mcm sgt lah tinggi sampai majlis nnti tak bleh ada kurang. Tlong lh faham umur hsband baru 24 waktu tu. Still tngah progress cari duit. 

Boleh nk buat kahwin mcm angan angan jenin aku tu tpi sila prgi bank pinjam 100k ke utk kahwin. Uwaaaa??? I is tak sanggup. Dah kahwin pang pang kopang. Senyum sana senyum sini. Posing kiri kanan. Majlis start pukul 12 habis petang tu je pon. Tpi HUTANG  tak habis. Dah kahwin sibuk pening bayar hutang plak uitt. Ana tak cakap salah kita pinjam duit utk kahwin lgi2 orang muda sekarang kahwin kebanyakan mesti bt pinjaman melainkan family bleh sponsor. Tu lain ceghitaa. Tp korang just pinjam amount yg nak guna dan PINJAM BUKAN UTK PENUHKAN MINAH OR MAT JENIN TAU BETUL2 UTK MAJLIS yg SEMPURNA IKUT KEMAMPUAN :)  Jangan lh bakal pak mertua cakap bak hantaran smpai 80k depan sanggup jek senyum angguk angguk tak geleng2 lepastu kompem2 bt pinjaman. Cube korang discuss elok2 dari utk majlis yg sekojap tu lbih baik lah kumpul duit beli rumah, kereta or utk simpanan akn datang. 

Series ye aku cakap even pade asalnye angan angan aku sngat lah tinggi smpai tiap hari tengok Raikan cinta ada je dlm kepala aku ni nak ikut ni ikut tu. Tapi bola dah kahwin aku agak rasa menyesal kenapa lh nak buat majlis kahwin kat dewan tempah photographer. Mmang majlis kahwin aku tak lah mewah ncm dalam TV tu tp sangat bersyukur brjalan lancar, mkanan yg catering buat sgt sedap alhamdulillah. Semua bagi aku puas hati. Tp bila aku fikir balik boleh jek aku kurang kn belanja mana yg patut. Sbb duit tu banyak lgi boleh guna lepas kahwin oii.. 

Klau aku nak ikut kan angan jenin aku tu and suruh suami aku buat pinjaman 100k utk buat majlis kahwin ala ala cinderella aku tu mesti sekarang tngah poning nak bayar hutang and kami tak de kereta, rumah and perlatan rumah. Syaitonirajim tu selalu kacau korang bride to be tau utk si perempuan or famly high demand smpai lelaki poning kepale toing toing lepas tu siap ada yg tunda kahwin lah. Ada yg tak jadi kahwin pon banyak. Syaitan tanduk 2 tu pon gelak hooreeyy. Korang nak mcm tu??? So sila refresh balik okey. 

Utk org yg memang berkempampuan go on je lah dgn planning tu tak salah pon asal jgn membebankan :) 

Album kahwin ana pon siap berhabuk bawah meja. Kalau kwan2 datang nak tngok album siap cakap awal2 berhabuk tau. Hehe.. Kak namee upload album kahwin ana nak upload jugak lh. Siap gigih suruh husband tlong ambek dekat luar. 









Majlis kahwin tu sngat lah sekojap mcm korang nak keluar pergi jalan2 tengok wayang jek. Hehe. Tpi kita sebagai org melayu lagi2 ada parents memang nak ada kn majlis yg sempurna utk anak yg dia besar kn tak salah. Plus boleh sedekah jemput tetamu dtg utk makan. Kalau utk makan bagi aku ok takpe korang habis kn banyak skit sbb utk jamu org tak kan nak bagi makan yg cincai cincai jek. Percaya tak tetamu ni dia akan ingat bila lauk tak sedap. Kalau lauk sedap tu kejap je die igt wlupon makan bertambah 10 kali. Ok tu tipu. Hehe. 

Ingat kahwin ni shari jek. Jangan smpai nak terbeban dgn benda yg kejap tu. Sngat lh tak berbaloi. Biar simple and sederhana asal meriah. With love ~ madam hana ~



No comments:

Post a Comment