Monday 6 April 2015

Tempat makan western sedap dekat Kuantan.

Hai korang assalamualaikum :)

Meh nak share tempat best makan western dekat kuantan ni. Bagi aku dngan abang boleh tahan rasa nya portion pon banyak. Boleh lah mengeyangkan perut ibu dngan baby NM ni yg memang tahan lapar dari siang sbab gigih nak makan puas2 dekat this place. Hehe. Actually dah lama teringin nak makan dekat sini lepas tengok kawan dekat fb update pasal pavlova tapi disebabkan pavlova tu tekak tak berapa teringin sangat jadi bila tekak ni betul2 teringin nak kan CHICKEN CHOP terus bagitau abang nak makan dekat KOTAKKALAM ni. Sedap oiiii...Bagi aku lah ye tapi aku rasa tekak aku ni ok jugak lah bab rasa2 ni so tak rugi kalau korang nak cuba.

Puas jugak lah pusing duk cari kedai ni even dah guna map yg kadang2 bagi aku lagi memening kan ado lah -_- terus aku decide nak call jek kedai tu tanya dekat mana ha senang tanya terus orang tak yah guna map bagai. Bak kata pepatah malu bertanya sesat jalan. Hehe.. ok tu lah antara makanan kena sumbat dalam perut aku dngan abang yg tengah lapar teramat.

Eatalia Lamb Alfredo abang aku punye pilihan. Sedap bangat. Even aku sebenarnya tak berapa suka sauce yg putih2 ni tapi series rasa dia buat tekak aku jatuh cinta <3 Tak muak utk tekak melayu sebab rasa ny pedas2 tau.

Meatballs terbaik bak hang!! Kenyang kalau makan ni jek tau..share with my boyfriend. Saje try sbab orang cakap memang menjilat jari. Dan amat2 tak mengecewakan:)

Ok this is mine. Chicken chop lah yg aku dok canang teringin sangat.. Hehe. Bagi aku ok lah tp aku lagi suka kalau sauce lebih pekat and spicy :) ape2 pon tetap licinnn pinggan ni.


Terliuq tak korang?? Kalau tak terliur tabik spring aku. Hehe. Air aku try manggo lassi and abang bandung soda. Rasanye amat valaahhh...korang kena pergi and nikmati sendiri kesodapan ny ok. Dekat sini bukan ada jual western food jek ye banyak lagi makanan lain especially untuk kaki dessert sila lah singgah banyak giloss kek semua! Harga ny memang affordable dengan tahap kenyang yg aku dgn abang dapat. Alhamdulillah. 3 makanan 2 air dalam RM42 lebih kalau tak silap. Ok sangat lah dengan tempat macam ni.

Ok direction ny dekat jalan Telok Sisek sebaris dengan englai kedai hujung sekali. Korang kena perhati betul2 sebab agak tertutup sikit bagi aku kedai ni. Boleh tengok page ni for sure keinginan makan tu datang. Hihi... kotakkalam --link page.

Ni lah pakwe yg teman pergi makan tu. Padan muka gambar abang kena edit bagi tak nampak clear. Balas dendam sebab pakwe ni siap cakap "dont use flash ea nak tangkap pic makanan tu" malu sngat abang syg ni orang tengok. Hehe..


~Till then selamat menjamu mata~


2 comments:

  1. akan cuba try makan di sana... tapi tu la masalah asal ke kuantan je balik makan masakan mak juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Try lah wak mmang best.. Hehe. Tapi masakan mak mmang ttap paling special lah kan :) trime ksih singgah blog ni sries really appreciate <3

      Delete