Tuesday 6 October 2015

WEI TAK FAHAM!!

Assalamualaikum.

Korang jangan ingat Berita sangat seriues jek ada slot WTF ni. Hehe. Banyak benda jugak yg WTF bagi aku lagi2 budak zaman sekarang. 

Aku tak tua lagi. Ya aku generasi yg sama tapi ada sikap sesetengah buat aku rasa wei tak faham. 

First aku nak share pasal kejutan budaya. Ada yg kene kejutan budaya dari negetif ke positif . Oeky tu baguslah. Yg jenis kejutan bercakap ni memang tak boleh tahan. Baru belajar dekat uni balik kampung terus ada vocab baru. Kalau vocab yg sedap takpe ni kurang enak di dengar. Cakap2 degan aku tiba2 perkataan belakang tu ada penambahan " sakit hati aku doh" // "kelakar doh " // "tak boleh bla dohhhh" ok cukup dohhhhhh dohhhh dohhh. Haha.

Aku tak maksudkan dekat orang yg memang dah biasa guna perkataan tu. Bagi aku tak kisah pon sebab aku pon ada guna perkataan yg tak semua orang guna. Tapi dekat sini aku nak tekankan pada orang yg before ni aku kenal cakap elok ke hadee. Lagi sekali jumpa dah jadi gitu. WEI TAK FAHAM!

Next bila ada orang yg argue tentang apa kau belajar dulu. Bila kau dah pass then dia ambek kos yg sama dia tak lepas ada some subjek lah yg kena repeat. Tapi dia boleh argue dgn kau cakap dulu modul lama sekarang modul baru sebab tu dia tak lepas. Sedangkan kau takde ambek kesah pon tentang orang tu lulus ke tak. Ni series buat aku rasa WEI TAK FAHAM. 

WEI TAK FAHAM bila orang dah tolong kau something tak reti nak cakap terima kasih. Uishh budak zaman sekarang. Bukan susah sangat nak cakap "terima kasih" 2 perkataan je kot. Dari kau cakap perkataan dohhhhhh tu panjang2 baik kau cakap terima kasih kan simple :)

Okey cukuplah WTF aku. Korang ada tak bila dalam sesuatu situasi tiba2 rasa Wei tak faham?? Apa aku share tu takde kena mengena dgn sapa pon tau. Just share apa yg aku rasa tak faham. Hehe. 

PEACE (●´ะท`)♡

No comments:

Post a Comment