Saturday 29 August 2015

My superb skincare!!

Assalamualaikum semua :)

Nak bagitau ni aku dah jumpe skincare dari plant extract yg sangat sesuai dgn kulit aku. Setakat ni. Alhamdulillah.

Takdelah kulit ni licin macam kulit baby tapi memang susah nak tumbuh jerawat and tak berminyak langsung. Kalau dulu??? Hehe. Malas nak jawab segan saya. Aku cerita je lah sebagai pengalaman kan....

Kulit aku dulu tak lah teruk sampai jerawat naik penuh satu muka tapi still ada jerawat 4 5 bijik dekat muka ni. Kulit tak sekata usah cerita lah. Minyak?? Ermm lagi lh. Siap kalau dulu2 husband pegang cakap "abg, kulit ayg ada minyak lh". Husband aku buat muka why?? Haha. Bukan dia kesah pon kulit macam mana bukan orang lain. Aku yg rasa tak yakin and kureng selesa. Perempuan biasa lh :)

Start pregnant trimester pertama sedih sangat muka naik teruk alahan. Banyak bijik-bijik tumbuh dgn bahagianya dekat muka aku. Nak keluar pon rasa malas. Aku memang stop guna skincare yg before ni guna sbb doktor cakap produk melayu kebanyakan. Diulangi KEBANYAKAN bukan semua ya ada chemical tau. Lagi2 whitening produk. 

Yes before ni pon aku selalu guna produk online. Aku guna start tahun lepas produk tu. Memang ok kulit muka tapi rasa was2 tetap ada. Kulit berminyak pon still ada dengan bila stop guna ada lah naik jerawat. And sebab packaging kadang2 beli dapat lain2. So aku memang tak confident lah nak guna waktu pregnant ni risau effect dekat baby.

Then doktor aku suggest kan skincare yg mula2 aku rasa malasnya lah nak guna. Padahal harga BUKAN MAHAL malah ada jek produk whitening dulu aku guna lebih mahal. Sebab sejujurnya aku before ni memang suka produk whitening. Tak tau lah kenapa. Mesti ada antara yg baca ni sama macam aku malay typical nak putih, nak putih, nak putih. Takut sangat gelap. Tapi apa ada dengan puith kalau kulit kita makin lama makin nipis and for future effect tu lagi nampak bila produk yg kita guna dah serasi dengan kulit tu. 

Ok aku pon cuba lah sebab memang takut effect dekat baby sanggup tukar ke produk plant extract yg bagi aku dulu2 memang lambat lah kesan. Memang muka jadi gelap lah. Memang muka dah tak glowing. Macam2 lah fikir. Actually, im totally wrong!!! 
Tu orang cakap tak kenal maka tak cinta.

And alhamdulillah lepas consume this produk memang puas hati sangat. Kesan memang tak cepat tapi kita boleh nampak proses tu. Ohhh, kulit aku tak minyak dah. Ehhh.. Kulit aku dah susah naik jerawat. Ehh.. Kulit aku dah sekata lah tak macam dulu. Haaa banyak lah ehh tu. Hihi.

Paling best apa tau untuk tunjukkan yg produk ni memang zero chemical. kita bolah apply dekat baby kita jugak. If naik ruam2 tu. Tak payah beli dah produk ruam tu. Plus husband semua boleh guna. This product suitable for all type of skin. Jangan risau. So dah jimat dekat situ :)

Ni gambar aku yg memang zero make up even bedak pon tak pakai. Gambar lepas bersalin and dalam pantang pergi check up cinta hati Naaila. Edit pon tak ya. Boleh zoom.




Gambar produk.. Ok lupa satu botol ni tahan 2 hinggan 3 bulan. Tengok cara penggunaan korang macam mana. Produk ni ada cleanser dgn moisturizer je tak payah nak apply macam-macam. And mudah untuk bawak pergi mana-mana :)




Dah stop bebel panjang2 untuk tau details tentang produk ni boleh whatsapp aku. Aku bagi harga special. Again aku percaya and yakin consume produk ni sebab doktor sendiri sah kan yg memang bahan kandungan sangat2 selamat tau. Kalau nak try guna direct whatsapp 011-29717510  (●´ะท`)♡




2 comments:

  1. Replies
    1. Wasalam. Maaf ana baru perasan komen "_"
      Tq dear..
      Ok ana singgah skarang :)

      Delete