Monday 19 October 2015

Gembira tu pilihan sendiri :)

Assalamualaikum..

Ya Allah lama betul tak update blog. Sibuk dengan family and Naaila House. Apa yg aku bak share ya?

Sekarang lebih kurang 1 tahun 4 bulan dah aku kahwin. Baru sangat. Muda benar lagi perkahwinan aku. Kalau orang tak sekolah lagi. Maakan pon mak bapak suap. Hehe.

Tapi dalam perkahwinan kita dah lebih kenal pasangan kita. Kadang2 bukan sekadar cinta je tapi dah macam kawan baik. Kawan berbincang. Kawan gadoh.

Teringat pulak husband aku cakap "abang bukan sekadar cinta je sekarang tapi tak boleh kalau takde ayang."  aku dengar gullppp jugak terharu. Sebab husband aku bukan romantik sangat pon.

Harap kekal sampai bila2. Amin. Lagi2 bila dah ada anak ni makin kuat rasa ikatan tu. Even mesej sekarang lebih pada pasal baby. Kadang2 tanya Naaila ok tak sihat tak? Mama dia krikk krikk jek. Actually bila dah jadi mama ni bila husband lagi caring pasal anak dah buat kita rasa happy sangat.

Tapi satu je yg aku perasan salam and kiss before pergi kerja tetap aku no. 1.. Naaila tengah tidoqq lagi memang lh. Hehe.

Takde apa sangat pon nak share life aku sama je macam korang ada happy ada sedih ada masam ada manis. Semua ada. Cuma cara kita nak handle je berbeza.

Aku beryukur sangat dapat husband bertimbang rasa sbb awal2 dulu aku fail sikit bab masak waktu Naaila dah ada. Ma balik kelantan dah. Asyik tak sempat nak masak. Tapi abang sanggup balik hantar makanan. Siap mintak maaf and risau kalau aku tak makan.

Betul kata-kata "sebaik-baik perancang adalah Allah" and lagi satu aku suka kata-kata " tak semestinya apa yg kita nak tu terbaik utk kita dan tak semestinya apa yg kita tak nak tu buruk untuk kita. Allah yg tahu segalanya"  

Jodoh yg Allah bagi utk kita dah cukup terbaik. InshaAllah. Kalau pon ada masalah atau dugaan ingat balik kisah Asiah isteri Firaun :)

So enjoy your life ok. Masalah sikit2 tu senyum kan aje mesti dapat ganjaran lain     (●´ะท`)♡



No comments:

Post a Comment